Effect

Effect1Wist u dat de wijze waarop het systeem is ingericht voor 94% procent verantwoordelijk is voor het eindresultaat? Binnen organisaties ligt de nadruk vaak op de overige 6%; het menselijk gedrag.

Wanneer u merkt dat uw organisatie niet in staat is om klantvragen goed te beantwoorden, is het dus van groter belang om te kijken naar de manier waarop uw servicesysteem is ingericht dan naar het functioneren van uw medewerkers. Of zoals systeemdenker Frederick Herzberg zegt:

“If you want people to do a good job, give them a good job to do.”

 

ServiceCompany is gespecialiseerd in het analyseren en verbeteren van uw servicesysteem door middel van de systeemaanpak. Ons verbeterproces dient vier doelen:

Effectiviteit: we helpen het werk te organiseren vanuit een optimale afhandeling van de klantvraag;
Efficiency: we leren het management en teams om verspilling uit het systeem te filteren;
Perfectie: we leren teams hoe ze prestatieverbetering richting perfect zichtbaar kunnen maken;
Duurzaamheid: we streven naar een duurzame verandering van de organisatiecultuur.

Mensen functioneren beter wanneer hun werk serieus wordt genomen. Het is voor medewerkers motiverend wanneer zij met hun expertise een zinvolle bijdrage leveren aan de continue verbetering van uw servicesysteem. Zo ontstaat er een cirkel waarin de organisatie voortdurend leert en haar eigen systeem telkens verbetert.

Het effect van de systeemaanpak is na twee maanden al zichtbaar. De kosten van uw werkproces dalen significant, terwijl de klanttevredenheid en de motivatie van medewerkers toenemen. Om deze doelstellingen te behalen, maken we gebruik van een schematische werkwijze.

Lees hier meer over onze werkwijze.

Verdieping

Dienend leiderschap

”Hoe krijgen we ze zover?” is de meest gestelde vraag van managers. Wanneer we uit onderzoek weten dat prestaties van organisaties voor 94 % worden bepaald door de inrichting van… Lees verder →

Resultaten motiveren

William Edwards Deming stelt dat vooral de werking van een systeem bepalend is voor het eindresultaat. “Ga er maar niet van uit dat medewerkers verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun… Lees verder →

Effectief en excellent

ServiceCompany helpt dienstverleners bij slim en slank organiseren. De bedoeling van service is het juist beantwoorden van klantvragen. Wij helpen dienstverleners precies dat te doen én… Lees verder →

Voorkomen is beter dan oplossen

Met hard werken en je best doen graven we een kuil die alsmaar dieper wordt. We kunnen ons niet uit een kuil graven. We hebben eerst een inzicht nodig dat ons bewust maakt van de kuil waarin… Lees verder →