Effectief en excellent

Effectief en excellent

ServiceCompany helpt dienstverleners bij slim en slank organiseren. De bedoeling van service is het juist beantwoorden van klantvragen. Wij helpen dienstverleners precies dat te doen én daar heel goed in te worden.

40 tot 80 % van alle activiteiten helpen niet om klantvragen in 1 x goed te beantwoorden!!

overleg_46799458De traditionele manier van werken met als resultaat dat management en teams niet ‘het beste’ doet om klanten te helpen, is symptomatisch voor veel service organisaties. Ze wordt niet veroorzaakt doordat managers of medewerkers niet hard genoeg werken maar door de huidige manier van werken, waarin men gevangen zit. Uit onderzoek blijkt dat 40 tot 80 % van alle activiteiten in service organisaties niet helpen om vragen van klanten goed te beantwoorden!! Stelt u zich eens voor dat ze daar mee stoppen!!

Om deze reden beginnen wij met het benoemen van het doel van het werk volgens de klant. Want dit bepaalt of het werk van waarde is of niet. En dat is niet ingewikkeld, heidagen of telefonisch onderzoek is er niet voor nodig. We starten gewoon op de werkvloer en onderzoeken de workflow.

Het klinkt eenvoudig en dat is het ook!

Vervolgens stoppen we met alle dingen die geen waarde toevoegen en waar klanten niet om vragen. Stoppen met dat wat niet werkt is de meest effectieve verander methode die er is. Wij helpen organisaties in te zien dat het geen zin heeft de ‘verkeerde’ dingen, sneller, beter of geautomatiseerd te doen. We laten ze herontdekken wat doelen zijn waar klanten wel warm voor lopen. Dát is het begin van slim en slank organiseren.

Met dit doel voor ogen en de systeemaanpak als methode van verandering maken we het werk van teams effectief en excellent! Zo slagen service organisaties erin klanten beter te helpen en medewerkers te boeien tegen substantieel lagere kosten.

Noem ons optimistisch in ons streven naar excellente service, maar dit is wat wij verstaan onder een realistische aanpak die werkt. Nieuwsgierig naar aan ander verhaal over service? Kijk naar de ervaring van onze klanten. En nodig ons uit. We helpen u graag.


SC op Twitter