Huurders slimmer huisvesten

30 september 2015
Categorie: Nieuws

“Team Flow” van woningcorporatie TBV Wonen is elke dag bezig om de service aan huurders te verbeteren. De bedoeling van het werk volgens de klant staat centraal. Voor de teams verhuur en onderhoud is de gezamenlijke opgave: Hoe kunnen we onze huurders slim en snel helpen verhuizen van en naar een nieuwe woning? En hoe kunnen we daar heel goed in worden?

U wilt verhuizen? Hoe kunnen we u het beste helpen?

Vanuit de bedoeling van het werk zijn praktische criteria benoemd waar goede oplossingen aan moeten voldoen. Nu de bedoeling van het werk én de manier waarop goede oplossingen kunnen worden gevonden helder zijn, is de rest een kwestie van kleine stappen zetten in de juiste richting.

IMG_1021

Het kan altijd beter en ik draag mijn steentje bij.

Dat is heus niet altijd “rocket-science”. Meestal is het voldoende om bij elkaar in de keuken te kijken. Hier laat de vakman collega ‘s zien welke eenvoudige manier hij heeft bedacht om sloten slimmer te wisselen. Een paar keer per week komen beide teams bij elkaar om stapje voor stapje te werken aan praktische oplossingen voor zeer hardnekkige problemen.

De opgave: wat doen we vandaag om …..

Onze dienstverlening aan huurders stap voor stap te verbeteren.
Elkaar te helpen om innovatieve service te leveren waar huurders om vragen
Enthousiast te zoeken naar mogelijkheden om wonen betaalbaar te houden
Naast ons dagelijks werk continu werk te maken van verbeteren en vernieuwen

Resultaten zichtbaar maken

IMG_1028Er zijn vele manieren om resultaten zichtbaar te maken. Kijken op de werkvloer ‘hoe het werk werkt’ en elkaar waarderen voor goede initiatieven is een heel eenvoudige manier. Het kost niets extra ’s en levert enorm veel op. Daarnaast ontwikkelen we metingen die medewerkers real-time vertellen hoe het er voor staat. Dit geeft rust, overzicht en vertrouwen. Het maakt het bovendien mogelijk om te zien of prestaties verbeteren of verslechteren na verandering van systeemcondities.

Hoe kunnen we u helpen?

Samen werken aan betere service is ons idee van slim en slank organiseren. De systeemaanpak is een gestructureerde methode waarbij management en teams leren hoe ze verbeteren en innoveren tot vast onderdeel van het dagelijks werk kunnen maken. Wilt u meer weten? Neem contact met ons op. We spreken  u graag.

SC op Twitter